Update bouw van het weeshuis in Kukua. - Reisverslag uit Kukua, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu Update bouw van het weeshuis in Kukua. - Reisverslag uit Kukua, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu

Update bouw van het weeshuis in Kukua.

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

23 April 2013 | Ghana, Kukua

We hebben nu 2 weken geld ingezameld en het resultaat mag er wezen! Met z'n drieen hebben wij een totaal bedrag van 1880 euro ingezameld. Dat is hier 4700 cedi waard. Hier kunnen we ontzettend veel mee doen. Eerst dachten we dat we alleen de keuken en een opslagplaats konden bouwen maar nu kunnen we het waarschijnlijk helemaal afmaken!! We bouwen de keuken, opslagplaats, slaapkamer voor de toezichthouder en de badkamer. Ook de omringende muur die ervoor zorgt dat het geheel wordt afgeschermd en de kinderen veilig zijn in hun huis kunnen we bouwen. We hadden niet durven hopen dat we zoveel geld binnen zouden krijgen!

Vanaf het moment dat wij onze hostfather hebben verteld van de inzameling is het allemaal heel snel gegaan. Vorige week maandag hebben we het gezegd en hij heeft meteen de aannemer gebeld. Die kwam gelukkig dezelfde dag nog en we bespraken met z'n allen wat we konden doen van het geld wat we tot die maandag hadden ingezameld. Met dat geld konden we alleen nog maar de keuken en de opslagplaats bouwen. Omdat er daarna nog veel geld is binnen gekomen moesten we dat plan snel wijzigen.

Ondertussen hebben we al veel materialen gekocht voor het weeshuis en is de bouw in volle gang. Op dit moment zijn ze bezig de fundering aan te leggen en daarna kunnen ze beginnen met bouwen. Het gaat allemaal veel sneller dan verwacht dus met een beetje geluk kunnen de weesjes er al in voordat wij hier vertrekken.

Tot slot willen we iedereen heel erg bedanken voor de donering en we kunnen niet in woorden zeggen hoe dankbaar ze zijn met geld dat wij hebben ingezameld. Foto's volgen donderdag!

Liefs van hier!

• 23 April 2013 - 18:06

Hannah:

goed bezig xxxxxxxx miss you

• 03 Mei 2013 - 10:58

Linda Moeder Van Mandy:

Hoi Rebecca,
    Ik hoorde van Mandy dat je jarig bent. Van harte gefeliciteerd, wel bijzonder om je 18e verjaardag in Ghana te vieren. Veel plezier en maak er een leuke dag van.

Groetjes Rob en Linda