Eerste week achter de rug! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu Eerste week achter de rug! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu

Eerste week achter de rug!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Maart 2013 | Ghana, Accra

Wow, waar zal ik is beginnen.. Vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig ben gestapt in Ghana is alles een groot avontuur. Niks maar dan ook niks is te vergelijken met Nederland. Toen ik op de zondag dat ik aankwam in het busje zat naar het Hostel waar ik de eerste paar dagen zou blijven keek ik al echt mn ogen uit. Alles kan hier in Afrika. In de auto's toetert iedereen naar elkaar en de wegen zitten vol met gaten dus als je een slechte maag hebt dan kan je beter niet auto rijden. Hoe dan ook eenmaal in het Hostel aangekomen kregen Mandy(Nederlands meisje waar ik mee geplaatst ben) en ik onze kamer te zien.. stonden wel gewoon normale bedden maar de badkamer hahah dat was even wat anders. Er stond een grote bak met heel veel water erin waarmee je dus kon douchen en dat water moest je ook zelf in de wc gooien. Dus dit was al heel anders en vond ik al primitief terwij we gewoon in een vrij normaal gebouw sliepen. Tijdens de orientatie dagen in Accra hebben we van alles gedaan we kregen lessen in de taal, geld wisselen bij de bank, naar de prachtige oceaan geweest waar ik nu zo'n 700 km vandaan zit, een dans en drumles gehad, naar de stad geweest en je wordt echt heel raar aangekeken als blanke dus dat is best wel erg wennen. Wel een hele gezellige groep bestaande uit 4 Nederlanders en 5 Zweedse.Hiervan gingen 3 Nederlanders en 4 Zweedse naar het Noorden. De busreis van Accra naar het verre noorden op wegen met allemaal gaten was verschrikkelijk (bijna doodervaring nummer 1). Toen we plaspauze gingen houden wist ik niet wat ik zag. De 'wc's' zijn gewoon gaten in de grond en dan kies je een gat en ga je plassen nou als het zo moet dan hou ik het toch liever op, helemaal toen er echt zo'n typisch dikke Ghaneese vrouw ineens haar broek naar beneden trok en ging plassen ja dat was heeeel ongemakkelijk. Uiteindelijk kwamen we 4 uur 's ochtends aan en hadden we 15 uur over de reis gedaan. Iedereen helemaal kapot en dan verlang je naar een heerlijk bed waar je kan uitslapen. Maar lekker bed? In Ghana? Nee dat kennen ze niet, we moesten met onze vieze, stinkende kleren buiten op een 'matras' gaan liggen en dat was je bed dan. 2 uur later, het was toen 6 uur 's ochtends werden we alweer wakker gemaakt want ja dat is de normale opstatijd voor hun. We kregen ontbijt en het was wachten op wanneer je host family je kwam ophalen. Ik werd opgehaald samen met Mandy door onze host father en we reden met een taxi die elk moment uit elkaar kon vallen naar onze plek. Toen ik aankwam leek het wel of ik in een film was beland. Hutjes en zand en allemaal kleine negertjes die je meteen aan komen vliegen alsof je hun redding bent. We hebben een hele aardige host father die het ons zo goed mogelijk naar de zin probeert te maken. Het was donderdag en we waren nog zo moe van de reis dat we lekker mochten bijkomen en alles een beetje verkennen. Dus even lekker slapen dacht ik maar nee dat is onmogelijk in de hitte zonder airco dus dan maar rustig boekje lezen en wat in m'n dagboek schrijven. Het eten hier is niet te vreten, rijst met een vieze koeienstal smaak dus daar heb je na 2 hapjes wel genoeg van maar dwing mezelf om toch zoveel mogelijk op te eten anders heb ik helemaalgeen energie. Vrijdag was het al meer kennis maken met de kinderen en met ze spelen en ze vermaken maar ja wat doe je dan als ze niks hebben en je moet ze toch vermaken.. Beetje liedjes zingen en dansjes doen vinden ze geweldig maar na 2 uur heb je dat ook wel weer gezien dus daar moeten we nog wat op vinden. Vanmorgen was ons vervoer weer geweldig! Met zn tweeen achterop de moter, zonder helm, zonder bescherming en hij reed 80 op een niet heel veilige weg (sorry mam, ik leef nog!). Aangekomen in de stad waar ik nu ben: Bolgatanga gingen we eerst naar een hotel om normaal te lunchen en dan eindelijk die KOUDE cola te drinken waar ik 24/7 aan dacht, echt heerlijk! Dat je zo kan verlangen naar een drankje.. Na normaal geluncht te hebben gingen we op zoek naar een internetcafe waar ik dus nu ben! Ik zou nog veel meer kunnen schrijven en vertellen want er gebeurd hier zoveel maar dan zouden jullie erg lang moeten lezen dus doe ik jullie niet aan.

Dikke kusjes voor mn lieve familie, mis jullie al en natuurlijk m'n kleine zussie het meest xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Maart 2013 - 16:22

    Kenneth De Bruijn:

    Heee rebecjee,
    heel veel plezier nogmaals en jij gaat je vast nog wel vermaken daar. Hahahaha.
    Doe voorzichting.

    Xxx

  • 09 Maart 2013 - 16:35

    Jacqueline Voogt:

    O...wat leuk om dit te lezen en van jet te horen. Ik denk zo veel aan je.
    Wat een indrukken!!!!!
    Koester het en geniet...liefs, Jacq

  • 09 Maart 2013 - 16:48

    Moniek:

    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt rebec! Leuk die foto's er bij ook!
    Hoop dat je kan wennen aan douchen met een emmer en plassen in een gat haha
    Heel veel succes en plezier de komende weken/maanden! Voor je t weet is het voorbij dus ga er vooral van genieten!

    Xxxxxxx

  • 09 Maart 2013 - 17:55

    Hannah:

    Dankje wel rebecca mis je ook al heel erg

  • 09 Maart 2013 - 19:57

    Corien:

    hé Bec,
    Superleuk om je verhaal te lezen! Geniet maar van de warmte, de mensen en de ijskoude cola in het weekend! hier koud, nat en bleek!

  • 09 Maart 2013 - 20:11

    Chris:

    Lieve beccie,
    Wat ben ik trots op m'n stoere lieve dochter. Ik kan me voorstellen dat je alleen maar aan koude cola denkt als je de hele dag alleen warm water drinkt omdat er geen koelkast is. Een simpel blikje drinken wordt dan ineens de hemel op aarde. Het weer is hier niet om jaloers te zijn, het is koud en het regent al de hele dag. Morgen gaat het zelfs sneeuwen. Wat een contrast met de 45 graden in Noord- Ghana. Lieverd, we denken veel aan je, missen je en zijn benieuwd naar alles wat je nog gaat beleven, liefts chris

  • 09 Maart 2013 - 20:56

    Danique Minderman:

    Wat super leuk om dit te lezen! Je gaat het helemaal naar je zin krijgen. Ik mis je nu al super erg maar als ik dit zo lees wordt het alweer wat minder. Kussss Danique

  • 10 Maart 2013 - 14:29

    Myrna:

    Beccie! Wat leuk om te lezen allemaal.
    Toen ik het stukje over rijst met koeienstal rijst las, kreeg
    ik gelijk de associatie met het Friztsel-paradijs haha, kan me voorstellen dat dat niet te kanen is;)

    Geniet ervan! Liefs Myrna

  • 12 Maart 2013 - 14:58

    Joey Comerford:

    Haha wat geweldig! K kan nu helemaal wachten om naar ghana te gaan! Is je project in bolgatanga?

  • 15 Maart 2013 - 11:49

    Hannah:

    Beccie ik mis je heel erg en niet meer op de moter

  • 15 Maart 2013 - 18:45

    Tom :

    hoi

  • 16 Maart 2013 - 12:43

    Chris:

    Liefde, geniet van een heerlijke douche, een lekker bed, koude drankjes, lekker eten en het zwembad dit weekend, kusjes van ons xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 10870

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

FILIPIJNEN - juli 2015 tot en met augustus 2015

03 Maart 2013 - 24 Juni 2013

GHANA - maart 2013 tot en met juni 2013

Landen bezocht: