Weeshuis in Kukua - Reisverslag uit Kukua, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu Weeshuis in Kukua - Reisverslag uit Kukua, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu

Weeshuis in Kukua

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 April 2013 | Ghana, Kukua

Hoi!

Alweer een tijdje geleden dat ik iets op m'n blog geplaatst en dit keer helaas geen reisverslag maar meer duidelijkheid over het weeshuis waar wij werken in Kukua.

We zijn nu ruim een maand in Kukua. We hebben het erg naar ons zin hier in het noorden van Ghana en zoals de meesten van jullie al weten geven we les aan de kinderen en proberen we ze overdag bezig te houden.

Toen we hier aankwamen bestond het weeshuis uit twee slaapkamers. Nog steeds zijn er enkel twee slaapkamers. We zagen dus in deze maand dat er geen enkele vooruitgang zat in de bouw van het weeshuis. Ook is het voor ons zelfs niet helemaal duidelijk hoeveel weeskinderen hier zijn en welk kind nou wees is en welk kind niet. Dit komt omdat er ook de hele dag schoolkinderen bij ons lopen. Daarom hebben we gepraat met onze host-father en gevraagd hoe het nou precies zit. Hij vertelde dat er 22 weeskinderen zijn en 6 daarvan leven bij ons op de ‘ compound’. Sommige weesjes slapen bij familie en de andere zwerven rond en hebben geen plek om te slapen. Ook vertelde hij dat hij op dit moment niet de financiele middelen heeft om te bouwen aan het weeshuis. Wanneer het geld er eenmaal is staat het weeshuis er binnen no-time. Het hele dorp zal komen helpen met de bouw, het probleem is dus het materiaal. Vorige week donderdag heeft het geregent omdat het regenseizoen eraan komt en de kinderen moeten dus buiten slapen en sommige hebben zelfs geen slaapplek. Daarom vinden wij dat het weeshuis er moet komen! We hebben met zijn drieen besloten om geld in te zamelen. Dit willen we doen doormiddel van dit blog. We willen graag aan iedereen, die het leuk lijkt, vragen een donatie te doen zodat de weeskinderen onderdak hebben. Euro’s zijn hier heel veel waard en daarom zijn we met elke euro al blij. We doen dit ook met zijn drieeen omdat we zo veel meer geld bij elkaar kunnen halen en echt een verschil kunnen maken voor de kinderen hier.

We zijn van plan om, vanaf vandaag, twee weken te wachten op de binnenkomende donaties. Vervolgens doen we alles in 1 pot en gaan wij drie op pad om de materialen zelf te kopen. Zo weten wij en jullie dat het geld direct bij het weeshuis terecht komt.

We houden jullie op de hoogte van eventuele vorderingen en kijken uit naar het resultaat wat we zullen behalen!

Alvast bedankt,

Mandy Hand, Rebecca van Egmond & Bart van Hattum.

Mijn rekeningnummer is 70.82.27.279.

Ik laat snel wel iets van me horen d.m.v een verhaaltje!
Liefs

• 09 April 2013 - 16:25

Jacqueline Voogt:

Wat een goed idee! Wij doen mee. xxx

• 09 April 2013 - 17:19

Dana:

Rebec! Wat een goed initiatief!! Ik doe graag mee! Zal geld naar je overmaken!
    Heb je een idee hoeveel jullie in totaal nodig zullen hebben?!
    Super goed dat jullie echt proberen daar iets neer te zetten!

Liefs Dana

• 09 April 2013 - 21:19

Chris:

Lieve Beccie,

Wat een goed idee. Wij dragen zeker bij en vinden het geweldig dat al het geld direct wordt uitgegeven aan bouwmaterialen. Mooi ook om te horen dat in zo'n dorp iedereen vervolgens wordt gemobiliseerd voor de bouw. Maak je foto's van de bouw?
    Hannah gaat dit weekend samen mij cupcakes maken en in de buurt verkopen. Op die manier draagt zij ook haar steentje bij. We zullen een foto van de cupcakes maken, dan kun je zien hoe mooi ze zijn geworden.

Liefs en heel veel kusjes.

• 09 April 2013 - 22:44

Hannah:

als ik geld had zal ik het overmaken- ik graag bijna weer zakgeld zal kijken wat ik aan je geef niet zeuren ik ga echt iets aan je geven- hoe gaat het met je ik mis je heel erg en ik spreek je heel heel heel snel xxxxxxxxx ps hou van je