Nog 13 weken te gaan! Hmm klinkt nog wel lang.. - Reisverslag uit Kintampo, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu Nog 13 weken te gaan! Hmm klinkt nog wel lang.. - Reisverslag uit Kintampo, Ghana van Rebecca Egmond - WaarBenJij.nu

Nog 13 weken te gaan! Hmm klinkt nog wel lang..

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 Maart 2013 | Ghana, Kintampo

Weer een week overleefd! En natuurlijk ook deze week weer van alles beleefd.. Het regenseizoen begint eraan te komen dus maandag begon het aan het einde van de middag al flink donker te worden buiten en dan opeens zonder waarschuwing barst het weer los. Niet normale regen maar echt bijna hagel en heel veel dus is echt weer het andere uiterste. Maar omdat Ghaneesjes erg blij zijn met de regen gingen ze met z'n allen buiten in de regen dansen en gek doen, erg leuk om te zien. Het bleef de hele avond zo doorgaan en rond 12 uur 's nachts schrokken we alledrie wakker omdat het zo'n harde knal was dus dat was best eng. Volgende dag hoorden we dat in een dorpje 5 km verder een boom was omgevallen en er 7 doden gevallen waren dussss dat was weer erg leuk om te horen. Gelukkig zitten wij niet in de buurt van bomen maar het dak was ook al niet waterdicht dus dan zal ik er niet van opkijken als die een keer naar beneden komt. De rest van de week hebben we gewoon de kinderen weer les gegeven en geprobeerd om ze iets te leren wat moeilijk is omdat ze nog zo weinig les gehad hebben. Vrijdagochtend zijn we al vertrokken naar Kintampo omdat het zo'n 6 uur reizen was. Een vreselijk ritje want er zaten heel veel gaten in de weg dus als je dan lekker wilde slapen werd je binnen 10 seconden wakker geschud omdat je hoofd weer keihard ergens tegenaan kwam. Ja de wegen in NL zijn wel een heeeel stuk beter. Maar Vandaag niet zo'n zin om hele verhalen te schrijven dus ik hou het kort! Weekend was weer heerlijk even bijkomen bij de watervallen en later bij t zwembad. Nog 13 weekjes, tot snel xxxxxxxx voor mam en pap

• 25 Maart 2013 - 19:34

Chris:

Lieve Beccie,

Wat leuk een echte Ghanese regendans mee te maken. Alles is anders in zo´n land, zelfs de regen. Een land van extremen, terwijl Nederland in alles gematigd is. Je leeft wel in zo´n land en het schiet van het ene uiterste naan het andere. Volgens mij sta jij in Nederland nooit meer onder de douche zonder er bij stil te staan hoe lekker die is. Joost heeft er alle hoop op dat jouw douches de rest van je leven korter dan vijf minuten duren. Ik denk zelf dat je de schade uitgebreid gaat inhalen als je terug bent en je vader tot waanzin gaat drijven met douches die langer dan een half uur duren. Je drinkt vast nooit meer een koud drankje zonder weer terug te denken aan dat oververhitte lijf waar de stoom nog net niet uit kwam (wel de nodige zweetdruppels). Als het in Nederland weer eens de hele dag motregent denk jij vol verlangen terug naar de Ghanese regendansen. En ook die schattige kindjes zullen blijvend een grote plek in jouw hart hebben.

Liefje, we zijn echt supersupersupersupersupertrots op jou. Je gaat als 17-jarige een avontuur aan waar menig volwassene niet aan moet denken.Als je dit kunt, dan heb je alles in huis om heel veel dromen waar te maken.

Stiekem zijn we heel erg jaloers op je uitstapje naar de watervallen. Hier is het dik onder nul met een koude gure Oostenwind. Als we al naar buiten moeten, dan met sjaals, wanten en een muts want de kou is niet te harden. We verlangen naar de zon en naar mooi weer en natuurlijk verlangen we naar jou.

Liefs, Chris

• 25 Maart 2013 - 20:21

Hannah :

heey beccie als ik jou was ging ik lekker mee dansen in de regen haha hoe gaat het daar waarschuw je me volgende keer even als je op de computer zit dan kunnen we chatten ik mis jou heel heel heel heel heel heel heel ......... erg!!!!!! bij mij klinkt 13 weken niet zo veel maar als ik er aan denk ... dat kan ik maar beter niet doen je hebt hele leuke foto's geplaatst leuk met ze allen bij die waterval heb je al veel van die kleintjes geknuffeld of vinden ze je niet aardig haha nee joh geintje als ze jou daar niet aardig vinden (wat bijna onmogelijk is) vind ik hun niet aardig schrijf je snel weer iets xxxxx hannah

hou van je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel

• 27 Maart 2013 - 23:11

Linsey Driessen:

Leuk om al die verslagen te lezen Bec, fijn dat je t superleuk hebt daar! We missen je wel op de korfbal hoor, maaaaar t is voor t goede doel haha! Ben trots op je haha! Blijf vooral genieten want t is een unieke ervaring!
    Veel plezier schat xxxxxxxxx